close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רוצים למצוא עבודה בהייטק? תתמקצעו בתכנות למובייל

מערכת שורשד תמוז, תשעד02/07/2014

לאן נושבות הרוחות והאם כדאי להתמקצע בתחום התוכנה? בסקירה שלפניכם

תגיות:
מגוון ההתמחויות בעולם התוכנה רחב, אבל דווקא בתחום המובייל נצפתה בתקופה האחרונה צמיחה מואצת – הביקוש למתכנתי אפליקציות עלה בשנה האחרונה ב-40%. לאן נושבות הרוחות והאם כדאי להתמקצע בתחום התוכנה? בסקירה שלפניכם.

הצמיחה המתמשכת בתחום ההייטק בישראל, יוצרת ביקוש הולך וגובר למתכנתים. גם במגזר החרדי פונים יותר ויותר אנשים למקצועות התכנות מתוך רצון להשתלב בעולם ההייטק. אמנם עולם ההייטק הוא עולם דינאמי שמשתנה באופן תדיר, אך המתכנתים מאז ומתמיד היוו את תפקיד הליבה בתחום. מסיבה זו, פונים יותר ויותר חרדים ללימוד מקצועות התכנות, מתוך הבנה שמקצוע זה יכול להבטיח להם עתיד מבטיח, בין אם מדובר בסטארטאפ קטן או בחברת הייטק גדולה.

למי מתאימה עבודה בתור מתכנת?
מתכנתים נדרשים לכתוב קוד עבור תוכנות, אפליקציות ואתרי אינטרנט. עבודת המתכנת היא עבודה מאתגרת ודינאמית בסביבה טכנולוגית מתקדמת. על פי אתר ג'ובאינפו, המתמחה בהשמת מתכנתים, מתכנת צריך להיות בעל יכולות חשיבה מופשטת,ירידה לפרטים וסבלנות, וכזה שמוצא אתגר ועניין רב בפתרון של בעיות מורכבות. שעות העבודה במשרות תכנות הן בדרך כלל ארוכות, ומצריכות עמידה בלחץ ובלוחות זמנים. רוב העבודה היא במשרד ובאופן עצמאי, למעט במשרות ניהוליות שמצריכות יכולות בינאישיות טובות.

מה התחומים הכי מבוקשים בתחום התוכנה?
הביקוש למתכנתים נשאר יציב לאורך זמן, אך יש העדפה ברורה למתכנתים בעלי מיומנויות ייחודיות שיכולים לבדל את עצמם על פני המתחרים. בשלב הקבלה לעבודה או בזמן המשא ומתן על השכר, מועמדים מקצועיים יקבלו יתרון משמעותי לעומת חבריהם.

· תכנות אפליקציות מובייל

על פי סקרים שערכו חברות ההשמה, הביקוש למתכנתי מובייל (מומחי אנדרואיד ואייפון) הולך וגובר. הביקוש לעובדים בתחום זה עלה בשנה האחרונה בכמעט 40%. הפופלאריות המתחזקת של שימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים, עולה הביקוש למתכנתים מומחים במערכות אלה.

· מחשוב ענן
הצורך של המשתמשים והגולשים לגשת למידע מכל מקום ובכל זמן באמצעות מכשירים ניידים, הביאו לכך שהרבה מוצרים עוברים ל"ענן" (Cloud). לכן, הרבה חברות מעדיפות להעסיק מתכנתים עם ניסיון בתחום מחשוב הענן. · אבטחת מידע
תחום אבטחת המידע מתפתח מאוד בתקופה האחרונה, ונאלץ להגיב לאתגרים רבים: פרצות אבטחה שעלולות להמיט אסון על הארגון, האקרים שמשכללים את השיטות שלהם בקצב מהיר והרצון של משתמשים להתחבר למסדות נתונים מכל מקום באמצעות המכשיר הנייד. מגמה זו צפוייה רק להמשיך ולהתעצם, ומתכנתים בעלי ניסיון בתחום רק ירוויחו מכך.Big Data

Big Data היא מושג המפתח היום בעולם ההייטק. נדמה שהמושג הזה עולה בכל הקשר אפשרי. כמות הידע הקיימת באינטרנט היא בלתי נדלית, והאתגר הגדול של הרבה ארגונים הוא להתמודד עם כמות הידע הזה ולהפוך אותו למידע נגיש שעל פיו ניתן לקבל החלטות. מבין ההתמחויות בתחום התכנות, אין ספק שזו אחת המובילות, ושהיא תישאר מובילה גם בשנים הבאות.

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה